<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7508701811609713886\x26blogName\x3daeRunheyRun\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://aerunheyrun.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://aerunheyrun.blogspot.com/\x26vt\x3d3138058247643700352', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script><iframe src="http://www2.blogger.com/navbar.g?targetBlogID=6035547611738480329&blogName=JEX.+%3BD&publishMode=PUBLISH_MODE_BLOGSPOT&navbarType=BLACK&layoutType=CLASSIC&homepageUrl=http%3A%2F%2Fjexunited.blogspot.com%2Findex.html&searchRoot=http%3A%2F%2Fjexunited.blogspot.com%2Fsearch" height="30px" width="100%" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" id="navbar-iframe" frameborder="0"></iframe> <div id="space-for-ie"></div>

‚ô•Friday, August 24, 2012


percaya x..smua manusia pasti ade rahsia..n mcm tuh lah yg i lalui..bukan tagih simpati or mengharapkan ape2.cme setakat perkongsian..seriously..i mmg xnk lah bgi tau rahsia tuh cme nk ckp yg now byk bnde i pikir tentang ...mcm2 i kdg2 jadi konfius..dgn ape yg patut i buat situasia n mcm2 sdangkan ape yg kite hadapi..kite cbew utk smpaikan pade seseorang yg kite syg tpi org tuh mungkin anggap mcm kite ni seseorang yg halimunan atau pun tidak wujud bahkan dgn perasaan ini kita bwk melalui jalan masa yg berjalan tanpa henti......tanpa henti dan tanpa henti...disitu juga bermacam halangan yg hadir tnpa kita duga..ibarat aku membawa kain pelekat atau batik berisi bekal2 senjata2 untuk hdup..dgn bekalan yg kita bawa itu lah bermula dan berakhir nye sesuatu.......kdg2 juga ape yg hendak kita smpai kan org xkan fhm....dan kdg2 cre penyampaian kte buat org tidak fhm...tentang berinteraksi...x smua org boleh berinteraksi dgn baik..n dsbbkan itu stu penyampaian tidak dapat memahami kan satu lgi belah pihak..mungkin dgn ckp dan perbuatan boleh membuat seseorang itu fhm..tpi x semudah itu stu kehidupan..mcm ibu dan anak..seorang ibu harus berinteraksi dgn baik.....n kdg2 kte menangis....tnpa henti  dan kdg2 kte perlu luahkan sesuatu ape yg kite  hadapi pade seseorang ..utk dyerk fahami..tpi malangnye dyerk xmemahami..bahkan dyerk yg mencucuk duri dari blkg...atau pun tetibe muncul pisau.. yg tajam dri arah yg tidak kita jangka...itu kehidupan..stu kehidupan..hurmm hidup ni ssah kan....kdg2 jgak kte boleh emo...n kdg2 org boleh main tutup telephone mcm tuh jerk..tnde utk marah..buat kte kecewa dan sebagainya....sepatutnye hidup ni mudah jerk...tpi..dsbbkan sesuatu tnpe perbicaraan n org yg memahami memilih pihak lain tnpat pandangan yg sempurna buat kan dunia berpusing secara terbalik ibarat rollercoster yg berpusing tnpa titik penamat..mungkin ayat aku cm sastera tpi itu yg terbuku dihati..mungkin ade yg xmemahami isi kandungan ini..dan hanya seseorang yg istimewa shaje dpt memahami ..ape yg diisi.........
ku harapkan kasih sayang,bukan hinaan..aku bukan manusia sempurna yang ada
untuk kau puja..aku hanya insan yang bernama perempuan,,,mungkin aku x seindah..
dia..dan aku seindah perwatakan hawa...tapi sdarlah dirimu wahai kaum adam....sdangkan
kau juga tidak sempurna seperti adam...mahupun muhamad,,,ilmu didadamu 
masih kurang,,,dan tidak perlu kau pertikaikan ..cukup hanya untuk niat memperingatkan
dan bukan cacian..seandainya aku x seindah yang engkau mahukan tinggalkan lah 
aku  dan bukan siksaan yang kau berikan..mungkin dimata orang lain aku ego,,
aku kuat ...tapi sejujurnya realitinya ..perasaan ,,,hati ....kasih  antara jiwa dan raga..tiada siapa
yang memahami..seandainya aku kuat...aku akan jadi sekuat saidina ali...yang sentiasa membetulkan yang benar..yang sentiasa berani untuk menegakkan agamanya sendiri..
aku bukan nabi dan aku bukan rasul...aku juga bukan saidina aku  cuma manusia..darjat aku
memang tidak setinggi puteri kayangan rupaku juga xseindah bidadari...aku juga bukan
puteri kayangan ...aku juga bukan pari-pari yang dapat menunaikan segala kemahuanmu...mungkin
dlu aku permata..tpi permata yang bersinar itu kian jatuh dan berkecai.mungkin aku hanya 
serpihan permata itu yg tidak mampu dicari..dan mudah untuk dibuang kerana seperti hidup tidak
berguna lagi....seandainya naseb aku sebaik permata yang lain...mungkin aku hanya tunggu hari penantian masa seandainya ada yang cuba mengutip serpihan permata yang terluka..kdg2 bukan niatku untuk hidup memberontak...dan kadang2 aku cuba hidup menyepi...biar tidak bertuan asalkan aku bahagia tnpa kedukaan dan bila saat seseorang itu menjumpai serpihan batu permata ini...hidupku seperti dikawal.....mungkin serpihan boleh menjadi batu permata semula..tetapi mengapa harus memalsukan antara realiti serpihan dan batu yang bercahaya......seandainya tuan itu memiliki emas mungkin dpat menyatukan emas dgn serpihan permata..tetapi seandainya tuan memiliki satu lagi permata bercahaya mungkin aku serpihan batu permata hanya dicampak ditengah jalan hingga mati riwayat hidupku..mungkin orang akan mengganggap aku kaca..sdangkan mereka tidak tau kisah hidupku..mereka tidak tau bahawa dlu aku permata ..yang disanjungi......manusia memandang pangkat dan darjat paras rupa...dan bukan kejujuran serta keikhlasan...........dsbbkan itu...hilang lah segala-galanya .hncur musnah sesuatu yg berharga ..........tnpa kasih sayang dan perhatian...

Out Of Bounds:D
1:36 PM